zaterdag 7 april 2012

Sjouk

Sjouk had mij gevonden via Google en stuurde me een berichtje via het contactformulier.
Nadat ik haar een emailtje terug had gestuurd had ik haar al vrij snel aan de telefoon.

Een fotoshoot stond al heel lang bovenaan haar lijstje.Al sinds ze heel jong was. Maar door allerlei omstandigheden, en zoals het leven soms gaat zoals het gaat was het er nooit van gekomen.

Nu had ze een turbolente periode achter de rug.En één van de dingen die nu toch echt moesten gebeuren was een fotoshoot.
Door een fotoshoot te gaan doen, hoopte ze dit stukje van haar zelf te vinden; zichzelf te zien zoals anderen haar ook zien.



Maar er was nog een maar...ze vond het erg moeilijk om zich hierin bloot te geven, dus een klik met de fotograaf was een vereiste. Nou vind ik dit zelf ook altijd, dus had er geen enkel probleem mee dat we eerst een soort van kennismakingsgesprekje hadden.

Dus op een mooie zonnige middag kwam ze naar de studio.
Ik vond haar gelijk een mooie spontane en goedlachse vrouw .

We kletsten over van alles en nog wat.Vanaf het eerste moment. Over het leven,over onze kinderen die zo ongeveer dezelfde leeftijd hebben,over de leermomenten die je tegenkomt zo door het leven heen. Die je dan weer mee neemt, en je dan voor de volgende x nog beter weet wat je wel en nog belangrijker , wat je niet wilt.
Over onzekerheden ,en over risico's durven nemen..over het voor jezelf gaan en niet meer de dingen doen die van je verwacht worden . Meer naar je eigen gevoel luisteren ...Het was dat de klok al bijna 15.00 u sloeg, tijd voor beiden om richting het schoolplein te gaan, anders hadden we er uren later nog gezeten.

We maakten gauw een afspraak voor de week daarop. Toevallig had ik zo ongeveer naast mijn deur een mooie locatie gespot die ik graag wou uitproberen.

Het was koud, zo ongeveer één van de laatste mooie dagen van het jaar vorig jaar, met een hele koude wind.
Maar Sjouk bleef lachen, vond het één grote belevenis, en ging als een professioneel model gewoon door !

Photobucket

Photobucket


Photobucket




Photobucket




Met deze fotoshoot hoop ik dat ze weer een stap in de richting heeft gedaan die ze voor ogen had.Ik geloof zeer zeker dat alles langzaam op zijn plek zal vallen voor haar, als het dat al niet gedaan heeft ondertussen, en hoop dat ze stralend en zelfverzekerd door het leven zal gaan. Want laten we wel wezen, Sjouk mag er zijn, en ook zeker ook als persoonlijkheid !
Nou moet ze het zelf nog gaan inzien, maar ik weet zeker dat dat helemaal goed komt !!

1 opmerking:

  1. Dat komt helemaal goed als ze deze prachtige foto's ziet Jola..
    Wat mooi zijn ze..geweldig!!!

    Gezellige pasen hoor..

    liefs Fia

    BeantwoordenVerwijderen